Francouzštináři ze 4. A se rozhodli zapojit do soutěže „Moje virtuální učebna, nový pracovní prostor“, kterou vyhlásil Francouzský institut v Praze. Cílem soutěže vyhlášené k Mezinárodnímu dni učitelů francouzštiny bylo upozornit na nově vzniklou situaci a vše, co s sebou přináší. Během školního roku 2019-2020 museli učitelé rychle zavést nové postupy ve třídě, aby zajistili pedagogickou kontinuitu, a to prostřednictvím kurzů distančního vzdělávání. U studentů bylo nutné přizpůsobit novému způsobu výuky také domácí prostředí.
Úkolem v soutěži bylo vytvořit koláž z fotografií svého distančního domácího prostředí, připojit slogan a krátký text, který tuto novou skutečnost okomentuje. Žáci 4.A se domluvili a vyfotili se u svých počítačů se spoustou detailů odkazujících na Francii a francouzštinu. Na speciální „soutěžní“ hodině mimo rámec výuky zhodnotili, co jim nová forma výuky přináší a jak ji vnímají.
„Učení z domova má mnoho výhod – lépe se soustředím na jazyk, jsem klidnější, mám více času na cvičení a poslechy a mohu spolupracovat se spolužáky. Po hodině mohu sledovat videa nebo poslouchat francouzské písně. Mohu říci, že trávím více času s francouzštinou než obvykle. A kromě toho nemohu doma zapomenout své učebnice 🙂, “ píše se na vítězném plakátu, který k článku přikládáme.
Komise složená ze členů národního organizačního výboru Dne francouzských učitelů v České republice, Francouzského velvyslanectví v České republice, Francouzského institutu v Praze, sítě Alliance Françaises z České republiky, Sdružení učitelů francouzštiny a GALLICA ocenila zejména kolektivního ducha a energii týmu, který spolupracuje.
Vítězům celostátní soutěže moc gratulujeme a přejeme mnoho energie do dalších dní ve virtuálním prostoru. Speciální poděkování patří Káje Koblížkové, která se postarala o úžasnou vizuální stránku plakátu. Podrobnosti a ukázky dalších oceněných plakátů naleznete na FB IFP Francouzský klíč (https://www.facebook.com/francouzsklic/)
Přemysl Machatý