Dne 6. 10. 2022 proběhl na naší škole „EYP day“ (European Youth Parliament), během něhož se vybraní žáci z 1./5. a 2./6. ročníků mohli seznámit s činností této mládežnické organizace a vyzkoušet si aktivity z oficiálních zasedání EYP. Celkem 42 účastníků bylo rozděleno do 3 komisí, které po úvodních seznamovacích aktivitách společně vypracovaly rezoluci navrhující řešení zadaného tématu. V závěrečném „General Assembly“ (Valném Shromáždění) každá komise své téma prezentovala a obhajovala před dalšími komisemi. Celý den žáci intenzivně pracovali v anglickém jazyce a dospěli k zajímavým návrhům řešení předložených problémů.
Organizátoři EYP dne Adam Kindl, Teodor David Nimrichtr (oba žáci 7. A) a Sára Zelenko (bývalá studentka naší školy) nám pomohli vybrat členy školního družstva, kteří budou reprezentovat naši školu na Regionálním zasedání EYP v Hradci Králové 11. – 13. 11. 2022.
Do školního týmu byli vybráni:
5. A – Amálie Kovaříková, Michal Vaněk, 5. B – Aleš Doskočil, 6. A – Jan Čirvný, Aneta Ehrenbergerová, Zdeno Sekerák, Tereza Stránská, Ivo Nedvěd, 6. B – Nhu Tranová, 2. H – Dominik Lončák
Všem účastníkům a organizátorům děkuji za účast.
Jana Bílková
dokument: EYP Day Resolution Booklet
Témata komisí:
With as much as 54 per cent of young people reporting that distance learning negatively affected both their physical and mental health, what can the EU do to help its adolescents in these unprecedented times? (=Až 54 procent mladých lidí uvádí, že dálkové studium negativně ovlivňuje jejich fyzické i duševní zdraví, co může EU udělat, aby pomohla svým dospívajícím v této bezprecedentní době?)
Keeping in mind sustainability pledges, what actions should the EU take to maintain access to affordable, social housing? (= Jaká opatření by měla EU přijmout, aby si obyvatelé udrželi přístup k dostupnému sociálnímu bydlení?)
10/9/2022 I had the opportunity to try out EYP and I am very thankful for that. The organization was great, people were friendly and kind. The first two hours was teambuilding (games to get known each other). Then, the real work began. We had to find solutions to some global problem. In particular, our group had organic food and how to reduce its price and increase its availability. I think we were a good team, so we found six solutions and our idea was approved. After finding the solutions, we had to present our ideas at a General Assembly. Also, we tried “Alele” which is a small energizer dance and was quite funny to dance it with the other people. And as I already said, our resolution was approved. To sum it up, I think the EYP day was very successful, and I would definitely recommend everyone to try it for themselves next year. And I am very grateful to be selected as a school delegate.
Michal Vaněk, 5. A