V lednu 2024 se žáci 1.H podívali do období antického Říma. Jak to dokázali? Ne, necestovali v čase, naopak použili všechna historická fakta a s jejich pomocí vytvořili šest různých projektů.
První projekt se soustředil na dobový kontext antického Říma. Skupina se rozhodla pracovat formou rozhovorů. Jejich spolužáci si tak mohli poslechnout rozhovory například s Marcem Aureliem nebo Plautem. Druhý projekt byl kompletní opak toho prvního. Zaobíral se odrazem římské kultury a literatury. Výsledkem jejich práce byl naučné video, které bylo naprosto výstižné. Třetí skupina si zvolila periodizaci antického Říma. Pro svoje spolužáky si připravila časovou osu, na které vysvětlila, jak se vyvíjela kultura, literatura a filozofie a čím byly ovlivněny. Čtvrtá skupina se detailně zaměřila na archaického období antického Říma. Jejich spolužákům toto období představila pomocí naučného videa, kterému propůjčila hlas umělá inteligence. Žáci páté skupiny si připravili video o zlatém období antického Říma. Video bylo natočeno formou televizních zpráv a reportáží. Poslední skupina svolala tiskovou konferenci s osobnostmi stříbrného období antického Říma. Na konferenci měli projev například císař Nero nebo filozof Seneca.
Všechny projekty byly povedené a zdařilé. Žáci si díky těmto projektům mohli vyzkoušet novou výukovou metodu zaměřenou na prezentování před lidmi a zpracovávání získaných informací. Projekty vznikly v rámci hodin českého jazyka.
Nella Šmerdová, 1.H